Dit jaar is voor het eerst het herdenken en vieren van de Bredase Veteranendag gescheiden. Met een bescheiden opkomst is op vrijdag middag het herdenkingsdeel begonnen.
Na een toespraak van de locoburgermeester en een overdenking door de aalmoezenier van de NLDA/KMA zijn de namen voorgelezen van de veteranen die ons afgelopen jaar ontvallen zijn.
Na het formele moment bij het witte anjer perkje zijn we naar Publieke Werken gegaan voor een drankje en dan komen de verhalen vanzelf los.
Op 4 mei vond traditiegetrouw de Dodenherdenking plaats in het Valkenberg.
De herdenking in het park werd geopend door Carel Hubert, voorzitter van de Stichting 4 mei Dodenherdenking en burgemeester Depla.
Tijdens de herdenking werd onder andere een gedicht voorgelezen en legden zowel volwassenen als kinderen kransen en bloemen.
Namens de Bredase Veteranen hebben we een krans gelegd bij het monument De Vlucht.
De vrijheidsmaaltijd is mede mogelijk gemaakt door het Nationaal Comitee 4 en 5 mei. De locatie van de Scouting bij de Asterdplas was gezellig en de BBQ verzorgd door Burning Bear BBQ was erg lekker. De vrijheidssoep is dit jaar volgens het recept van Janny van der Heijden.